E-LEARNING, proč rozhodně NE?

Tak jsem se po dlouhé době ocitl doma nemocný. A jelikož jsem zatím neměl žádné materiály od spolužáků, řekl jsem si, že si podle osnovy na stránkách školy projedu, co bych se vlastně takhle v září měl v jednotlivých předmětech učit.

Našel jsem si několik videí na téma komplexní čísla na Khan Academy, potom prošel několik seznamů nepravidelných sloves na němčinu atd. Nicméně, jak už to tak bývá, moje pozornost po několika minutách pokaždé zcela ochabla. Byl jsem doma na počítači s připojením k internetu, bez nějž bych samozřejmě žádný svůj e-learning neměl. Pro vysvětlenou, Wikipedie definuje e-learning jako „vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci mezi studenty a pedagogy a k řízení studia“.

Tak tedy přesně tohle jsem měl v úmyslu provádět. Ale výuka se zvrhla v ne-výuku, možná dokonce „neuku“. Jelikož internet je mocné médium plné mediálního obsahu, nemohl jsem tomu pokušení odolat.

e_learn01

Ondřej Šteffl, zakladatel všem studentům známé společnosti Scio, patří tradičně mezi zastánce tohoto způsobu výuky. Novinek ve školství se neděsí, naopak je velmi podporuje. A to včetně zavedení počítačů a tabletů do výuky.

Z výše popsaných zkušeností, které jsem si zvládl začít již během zhruba týdne, předpokládám, že pokud by do českého školství byla výuka na počítačích nebo tabletech zavedena plošně, např. na všech ZŠ, mohla by se kvalita výuka a výsledky žáků citelně propadnout. Anebo je schopen učitel hlídat každého studenta / žáka zvlášť, jestli náhodou za jeho zády během výuky notebooku „nesmaží“ nějakou skvělou flashovou hru?

Myslím si, že bychom se měli držet starého dobrého výkladu před tabulí a prezenční formou školství. Rozhodně pro první i druhý stupeň ZŠ a nejlépe i pro gymnázia.

Abych ale uvedl na pravou míru to, že mohu znít jako sedmdesátiletý zapšklý profesore někde zalezlý v kabinetu. Myslím si, že obohatit výuku o mnoho interaktivních materiálů je zcela v pořádků. Jednou za čas pustit žákům výukové video, proč ne. Ale jen jako zpestření po klasické hodině. Zažil jsem totiž už několik hodin, kdy profesor pustil 45minutový film a „nazdar“… Potom ta výuka a přítomnost ve třídě opravdu neměla valného smyslu…

Podobné články

Komentáře jsou zakázány


UPOZORNĚNÍ

Publikování nebo šíření obsahu serveru ocimastudenta.cz je bez předchozího souhlasu zakázáno.

KDO JSME?

Jsme studenti pražských gymnázií, kteří se zajímají o aktuální dění ve světě. Naše stránky jsou určeny náročným čtenářům, kteří se zajímají o společenské události a civilizační vývoj a chtějí si na ně udělat vlastní názor.

Copyright 2014 - Jan Kolb